גרפיקה למעצבים מתחילים ומתקדמים- רקעים, מברשות לפוטושופ, טקסטורות, עיצובים מוכנים, מברשות ופלאגים לפוטושופ, צורות וקטוריות, מברשות וקטור, פונטים, טפטים, איורים ועיצובי דפוס חופשיים להורדה

איך מעצבים כשאין רעיון?

רקע מעוצב למחשב

האתר WallpaperArt הציג לא מזמן רקע מדהים למחשב, עיצוב ברמה גבוהה מאוד שנעשה ע"י Maksimilijan Gečević –  מעצב גרפי מקרואטיה שמעצב למעלה מ-7 שנים בפוטושופ. המעצב מתמקד בעיצובי תמונות והפכיתם לעיצוב מרשים ע"י רעיונות פשוטים יחסית, דרך טכניקות פוטושופ מיוחדות ומתקדמות. הרקע הבא שהוא הביא להורדה מתמקד דווקא בעיצוב טקסט בטכניקת תלת מימד. הרעיון לעיצוב, כך הוא טוען, בא לו כששתה כוס מים עם קרח, וראה איך הקרח מנסה למצא 'איזון' ולצוף במים למרות צפיפות הכוס. מיד הוא ראה את הקונספט הגרפי והלך לפוטושופ לעצב את העבודה הזאת, שנקראת 'איזון'.

דרך העבודה אנו רואים איך רעיון פשוט יחסית, דבר שקורה לנו כל יום כמו שתיית מים מכוס, יכול להביא לנו קונספט מדהים לעבודה גרפית מיוחדת. מעצבים מחפשים יום יום אחר רעיון או דבר שיתן להם מוזה לעיצוב, ולא תמיד מוצאים. מעצבים רבים נתקלים במחסום רעיונות דווקא כשהם צריכים לעצב משהו בזמן מסויים, ולא תמיד יוצא להם עיצוב מרהיב ויפה, למרות הידע הרב שלהם בתוכנה ובכלים השונים לעיצוב. הדבר נובע בהכרח מחוסר רעיונות וחוסר קונספט.

בדרך כלל אנו הולכים לפוטושופ כשיש לנו רעיון לעבודה, ולא כשאומרים לנו לעצב עבודה. זה ההבדל בין עיצוב חובבני לבין עיצוב מתקדם. כשאתה מעצב מתקדם, ומעצב לאנשים אחרים עבודות (ולא רק לדפוס, אלה גם עיצוב אתרים, עיצוב חתימות פשוטות וכל דבר אחר) פתאום נתקלים בחוסר רעיונות, ומנסים להתמקד במה שהלקוח מבקש ורוצה, וכאן נוצרת בעיה: מצד אחד יש לך זמן מסויים לביצוע העבודה, ומצד שני אתה נתקל בחוסר רעיון שמוביל ישירות לעיצוב לא טוב.

הפתרון: בא ב-3 דרכים

  • "הסתכל בדברים שסביבך" – בחפצים, באנשים, בצבעים, בטבע ואפילו בתוך האינטרנט באתרים, בתמונות וכו'. תנסה להתרכז ולקבל רעיון מהדברים שמסביבך ולא על דברים שאתה לא מכיר ורואה.
  • אל תשכח את הרעיון – לא חבל? עד שחשבת על דבר מדהים! לכן מומלץ לכתוב אותו, לצייר אותו, לשמור אותו עד שתהיה זמין לעצב אותו.
  • "אל תחשוב בגדול" – אל תנסה לעצב משו גדול ממך, תהיה מודע ליכולות שלך ולמה שאתה מסוגל לבצע בפוטושופ. אל תחשוב על דברים מורכבים שיבזבזו לך את הזמן והמחשבה, תחשוב בקטן, יצא גדול.

אחרי שיודעים את הכלים לעיצוב בפוטושופ (גם אם הם רק הבסיס) צריך לדעת מה לעצב, איך ולמה. אבל יותר חשוב, זה דווקא הרעיון הפשוט שמאחורי כל עיצוב- גם אם הוא בסה"כ שתיית כוס מים עם קרח…

הבאתי לכם לינקים לעמוד היוצר, לראיון איתו על העבודות שלו, והורדה של הרקע ברזולוציות השונות:

1024×768 – 1280×800 – 1280×960 – 1280×1024 – 1440×900 – 1600×1200 – 1680×10501920×1200

להורדת הרקע, פשוט לחץ על הרזולוציה של המסך שלך והתמונה תפתח בגדול. לאחר מכן שמור את התמונה או קבע כרקע.

אפשר להכנס לראיון (באנגלית) עם המעצב- כולל הסברים על הרקע המיוחד ועל עבודות נוספות שלו כאן. ולעמוד הDeviantArt שלו.

וורדפרס ‹שגיאה

באתר זה אירעה שגיאה קריטית.

מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס.