גרפיקה למעצבים מתחילים ומתקדמים- רקעים, מברשות לפוטושופ, טקסטורות, עיצובים מוכנים, מברשות ופלאגים לפוטושופ, צורות וקטוריות, מברשות וקטור, פונטים, טפטים, איורים ועיצובי דפוס חופשיים להורדה

טעויות נפוצות בעת עבודה עם צבע וכיצד לתקן אותם

זה אולי לא נשמע כל כך חשוב אבל התעסקות עם צבעים זה עסק רציני שיש לקחת ברצינות כמעצב גראפי. מאמר זה בא להעמיק את נושא הצבעים לפני שהעיצוב יוצא לדפוס, למשתמש החובב המתקדם. עבודה עם צבע לפני העיצוב היא חלק חשוב וטעויות עם צבע יכולות להיות הפסד כספי גדול בתעשיית הדפוס. אז בואו נראה מה הם בדרך כלל הבעיות הגדולות של מעצבים עם צבעים:

שימוש בצד זול או ישן לעיצוב

שימוש בצד זול או ישן לעיצוב

1. עבודה עם צג ישן או זול – האם המסך שלך מיושן?

ראשית כל, מעצב גרפי מעצב תמיד דרך מסך דיגיטאלי. המסך הוא בדרך כלל מסך מחשב. אתה לא יכול לצפות שיצאו לך צבעים טובים כאשר הצג בו אתה משתמש מיושן או לא מתאים  ברמתו לעיצובים שאתה יוצר. ייתכן כי המסך שלך ישן מדי כדי לקבל צבעים וערכי בהירות טובים כדי לעצב.

לעיצוב יצירות מקצועיות, מומלץ להשתמש במסך מקצועי, שמציג טווח צבים רחב ביותר, עם צפיפות פיקסלים טובה, בעל רזולוציה גבוהה וערכי בהירות טובים.

בעוד שניתן להשתמש ברוב הצגים למטרות פנאי ועבודה יומיומית עם המחשב, הם לא יצרו לאנשי מקצוע כמוך. רוב הצגים כיום משתמשים באלקטרוניקה זולה וטכנולוגיות תצוגה זולות עם מטרה אחת ברורה- לקבל מדבקת מחיר גדולה ונוצצת בחנות האלקטרוניקה המקומית. אתה יכול רק לנחש כמה שאיכפת ליצרניות צבע וחיי מדף…

זו בדיוק הסיבה שאתה צריך להתעלם מכולם ולרכוש מסך גדול, ברוב המקרים גם יקר מאוד.

כיול המסך - שווה לבדוק למרות שרוב המסכים החדשים באים מכויילים מהיצרן

כיול המסך – שווה לבדוק למרות שרוב המסכים החדשים באים מכויילים מהיצרן

2. כיול המסך שאיתו אתה עובד

לרוב, המסכים המוצלחים ואיכותים מגיעים מהמפעל כאשר הם מכויילים בצורה האופטימלית ביותר. למרות זאת, שווה לבדוק את כיול המסך שלך.

אם הצג שלך משתמש בהגדרות צבע שרירותיות כמו, "סרטים", "טקסט" או "משחקים", זה זמן טוב לפגוש את הכיול.
כיול הוא התהליך של המסך ליצירת המגוון הרחב ביותר של צבעים וגוונים אפורים, כדי שתוכל לראות את הדברים כפי שהם אמורים להיראות במציאות. בעיקרון, אתה צריך להתעלם לחלוטין מהטעם האישי שלך בבהירות והניגודיות, להגדיר טמפרטורת תצוגה ובהירויות לרמת ההתאמה במציאות ולא ע"פ דעתך האישית.

הנה מאמר המסביר כיצד לכייל את המסך ב-Windows והנה אחד מראה את אותו דבר עבור Mac. ניתן גם להשתמש בכלים פשוטים באינטרנט.
בנוסף תדע שאם הלקוחות שלך מתלוננים על הצבעים במסך שלהם, זה כנראה נושא כיול.

שינויי פרופילי צבעים בצורה לא מקצועית לא מומלצת

שינויי פרופילי צבעים בצורה לא מקצועית לא מומלצת

3. התעסקות עם פרופילי צבע

אין לשנות פרופילי צבע ברירת מחדל ביישומי העיצוב שלך, אלא אם אתה יודע בדיוק מה אתה רוצה.
אלא אם כן אתה בטוח לחלוטין מה שאתה עושה,

אל תשנה לעולם את פרופילי הברירית מחדל של צבעי האינטרנט, ההדפסה והפרופילים השונים שמגיעים עם תוכנת הפוטושופ, אילוסטרייטור או CorelDRAW.
אם אתה משתמש בגרסות האחרונות של יישומים אלה, פרופילי צבעם כבר מוגדרים לכיסוי 99% מהתרחישים וכבר מספקים לך את הצבע הטוב ביותר במגוון מכשירים.

אין סיבה להתעסק עם זה, אלא אם כן אתה מנוסה מאוד בניהול צבע ויודע בדיוק מה אתה רוצה לעשות. וגם אז היתרונות הם שנויים במחלוקת.
ההחלטה היחידה שאתה צריך לעשות היא האם אתה עובד לאינטרנט או להדפסה, ולאחר מכן להגדיר זאת בעת יצירת מסמך חדש בתוכנות העריכה הגראפיות. השאר את פרופילי הצבע כמו שהם, ואתה תהיה מרוצה.

הוכחת צבעים - צבעי הדפסה לצד צבעים דיגיטליים

הוכחת צבעים – צבעי הדפסה לצד צבעים דיגיטליים

4. עיצוב לדפוס בלי הדפסת צבעיפ פיזיים לפני

אלא אם כן יש בידך מניפת צבעים דיגיטלית ופיזית אחת ליד השניה, אתה לעולם לא תדע איך הצבע שלך ייראה בעת הדפסה (נראה מימין) בהשוואה לצג, המדפסת שלך היא כמו טלסקופ זול לצד הטלסקופ האבל. העיצוב יכול להיראות מרשים מאוד במחשב, אך בפועל בהדפסה הוא יראה שונה ובעל צבעים טפלים יותר. למכשירים דיגיטליים יש טווח צבעים רחבים בהרבה ממדפסות, ולכן הצבעים שלך תמיד נראים טוב יותר על מסך מאשר כאשר הם מודפסים. על ידי סיבוב הגהת צבע בתוך יישום העיצוב שלך, אתה תהיה מסוגל לראות כיצד מדפסות לראות את העבודה שלך בזמן שאתה מעצב, כך שתוכל למנוע טעויות יקרות ואכזבות.

5. עיצוב במצב צבעי CMYK במהלך העיצוב (בפוטושופ)

כן, אתם קוראים נכון – עיצוב במצב CMYK בפוטושופ היא לא הדרך הטובה כשמדובר בהדפסת עבודה בסופו של דבר. ולא, אני לא משוגע.
למרות שמצב הצבע CMYK נדרש וחובה להדפסה, השימוש בו בזמן העיצוב הוא למעשה מאוד מגביל. כאשר אתה מעצב במצב

 הגדרת צבעי CMYK - מומלץ להגדיר בסוף העיצוב ולא בתחילתו

הגדרת צבעי CMYK – מומלץ להגדיר בסוף העיצוב ולא בתחילתו

CMYK יש חסרונות בולטים: מסנני Photoshop – פילטרים מסויימים בפוטושופ ופונקציות רבות לא יעבדו כלל במצב CMYK, הביצועים איטיים יותר וגודל הקובץ שלך גדל משמעותית.

מסיבה זו, זה תמיד הכי טוב לעבוד במצב RGB עם הגהת צבע על, ולאחר מכן להמיר את המסמך לCMYK כאשר הוא סופי. אתה מקבל את אותן תוצאות, אבל ביצועי יישומים טובים יותר ומהר יותר.

לסיכום, רוב בעיות הצבע בפנינו באים היום מטעויות קטנות מאוד בעבודה שלנו. הצגים והמדפסות שיש לנו היום יותר ממסוגלים לעבוד יחד בצורה חלקה, אבל אם אתה לא מצליח לכייל, להוכיח צבע או פשוט לבחור צבעים שנראים טוב לאחר הדפסה, העבודה שלך יכולה להיות מאכזבת בצורתה הסופית.
העצות במאמר זה מכסה כמה עקרונות בסיסיים, אך בסופו של דבר לכל מעצב יש טריקים אישיים כיצד להתמודד עם בעיות צבע אלו.

המאמר נכתב על ידי פיטר ווקוביץ' – תורגם ונערך ע"י צוות IsraelGrafix.com

3 תגובות

  1. 1

    מור

    כתבה נחמדה למתחילים
    (מתחילה)

  2. 2

    לאה

    יישר כח על העזרה בבעיה שכולנו אכן נתקלים בה.
    יש לי שאלה:
    בסעיף 4 כתוב: "על ידי סיבוב הגהת צבע בתוך יישום העיצוב שלך, אתה תהיה מסוגל לראות כיצד מדפסות לראות את העבודה שלך בזמן שאתה מעצב" – איך עושים את זה ?

  3. 3
    Profile photo of amit

    amit

    היי לאה! תודה על התגובה, אני שמח שאתם קוראים ומגיבים כאן.
    כשאר נכתב "הגההת הצבע בתוך יישום העיצוב שלך" משמע הצגת העיצוב בתוך מסננים מסויימים שהפוטושופ ("ישום העיצוב" שלנו, לדוגמא הוא הפוטושופ כי בו אנו מתמקדים). לדוגמא המסנן של הצגת העיצוב בגווני CMYC ולא RGB יציג כיצב העיצוב יראה לאחר הדפסה. ישנם מסננים מגוונים נוספים לדוגמא מסנן חדש בפוטושופ CS6 החדש שעוזר לך כמעצב לראות את העיצוב דרך עיניו של עיוור צבעים שאינו רואה צבע מסויים. עוד אפשר לקרא על מסנני צבע מתקדמים באתר של אדובי על הפוטושופ החדש- http://www.adobe.com/il_he/products/photoshop/features.html

    בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים